Er was eens…

…een idee dat ik 11 jaar geleden had in november 2004. Sylvia mijn vrouw, en ik zaten aan de keukentafel. Ik had een potlood in de ene hand en in de andere een kleine aardappelschiller, die ik lang geleden van mijn grootmoeder had gekregen. En opeens zag Sylvia een sprankeling in mijn ogen: ik wist wat ik wilde creëren: een nieuwe en unieke ervaring voor de fastfoodmarkt.

Met als focuspunt, een gezonde en smakelijke snack met een specifieke smaakervaring. Ik wist dat er kansen lagen, omdat de markt in Nederland overspoeld was met gedurfde snacks. Maar in die tijd was niets te vergelijken met het idee dat ik in mijn hoofd had.

Na het maken van een grove schets van de machine vormde ik de basis voor het prototype dat ik bouwde in mijn werkplaats. Begin 2004 hadden wij onze eerste machine, volgens de normen van de industrie, klaar om te testen.

Samen startten we met het ontdekken van de markt, toeleveranciers en natuurlijk de smaken die overeenkwamen met onze wensen. Je zou denken dat in een aardappeletend land als Nederland het niet moeilijk zou zijn om dit te vinden, maar het was lastiger dan wij zou verwachtten. Het vinden van een Nederlandse  geteelde aardappel die voldeed aan onze eisen. Was bijvoorbeeld één van de grootste uitdagingen.

In datzelfde jaar startten we een aantal proefprojecten op een paar braderieën en evenementen. Het was een groot succes omdat we ervoor hadden gezorgd dat de service en kwaliteit hoog waren en de bezoekers zich welkom voelden.

We zijn nu elf jaar verder en wat begon met een simpel idee is uitgegroeid tot een succesvolle onderneming die aanwezig is in zeven grote thema- en attractieparken en dierentuinen in Nederland, en een aantal bestemmingen in het Midden Oosten, Israël en Curaçao.

Dit was allemaal niet mogelijk zonder een team van super enthousiaste mensen die allemaal geloven in het leveren van hoge kwaliteit, gastvrijheid en service en het graag leuk hebben met hun klanten en met elkaar. Dat heeft zoveel mensen overtuigd om onze lekkere en gezonde snack te beleven en te proeven.

En dat is voor ons mooier dan wij ooit hadden durven dromen… experience for all!

Dries Frenks / operationeel directeur,

Sylvia Fritscheck / algemeen directeur
ChiptwisterSylvia en Dries